top of page

מערכת פניאומטית ברובוט - מתי להשתמש ואיך להוריד משקל ולצמצם נפח?

ברוכים הבאים למאמר הטכני הראשון שלנו!

אנו נשתדל לתת לכם את המידע הטוב ביותר איך לשפר את הרובוט שלכם ולמקסם ביצועים.


נתחיל מהשאלה הבסיסית, למה פניאומטיקה ולא מנועים? כאשר רוצים תנועה לינארית פשוט ועקבית בוכנה פניאומטית מאפשרת לכם פישוט של המנגנון, צמצום הרכיבים המכאניים והגדלת האמינות. במנגנון התחרויות של הדיסטריקטים הנהוג בישראל, רובוט FRC יכול לשחק בסביבות 30-70 משחקונים + משחקי אימון + שעות אימון רבות ולכן הרובוט שלכם חייב להיות האמין ביותר ולא להתפרק אחרי משחקון אחד.


בעבר מערכת פניאומטית הייתה נחשבת מאוד כבדה וגדולה אך היום זה לא המצב! ניתן לצמצם את גודל המערכת משמעותית על ידי שימוש ברכיבים המתאימים לשימושים שלכם.


אז איך עושים את זה?

ההמלצות שלנו יהיו להשתמש ברכיבים אינצ'יים בגלל זמינות מתאימה יותר לעולם ה-FRC מלבד בוכנות שניתן לרכוש בארץ בשפע בכל מידה ברכיבים מילימטריים. נחבר ביניהם באמצעות מתאמים או צנרת שהיא גם מילימטרית וגם אינצ'ית. על כל הרכיבים נמליץ שיהיו בתצורת INLINE שמתחברים למערכת באמצעות צנרת אחידה 1/4" במחברי בזק ולא במחברים מתוברגים כדי להימנע מדליפות ולהקל על פשטות ומיקום החיבור של הרכיבים.

נמליץ על הרכיבים הבאים בהתאם לשימושים:

  • וסת לחץ מיניאטורי INLINE (מק"ט אנדימרק am-4220 או am-4219 משולב שעון)

Inline Pressure Regulator with 1/4 in. Press-in Tube Fittings
am-4220
Inline Pressure Regulator & Gauge with 1/8 in. NPT & 1/4 in. Press-in Tube Fittings
am-4219
  • שעון לחץ מיניאוטרי INLINE (מק"ט אנדימרק am-4223)

Inline Pressure Gauge with 1/4 in. Press-in Tube Fittings
am-4223
  • מיכל אוויר מפלסטיק INLINE עם מחברי בזק מוטמעים בתוכו (מק"ט אנדימרק am-2649) - אנחנו לא ממליצים לקנות מיכלי אוויר שהמחבר לתוכם הוא בהברגה מכיוון שאם תבריגו יותר מידי אתם עלולים לפגום במיכל.

  • סולונואידים - אנחנו ממליצים על להשתמש במרבית המקרים בסולונואידים מתצורת SINGLE - גם חוסכים מקום ומשקל וגם מפשטים את השליטה בסולונואיד. במקרה ותרצו שליטה יותר מתוחכמת ניתן להשתמש בתצורת DOUBLE אך אין צורך להשתמש בתצורת DOUBLE למרבית המערכות, כך תחסכו כסף! בנוסף אנחנו ממליצים להשתמש בסולונואידים המתחברים לסעפת פניאומטית. מהי סעפת פניאומטית? זה בעצם בלוק שמקבל כניסת אוויר אחת ועליו יושבים כל הסולונואידים והוא מחלק את האוויר לכולם בלי מחברים ופיצולים מיותרים שעלולים לגרום לדליפות. אנו ממליצים על הסולונואידים של חברת SMC/VEX בגלל העלות הזולה, הגודל המיניאטורי והאמינות.

Manifold

  • צנרת - כמו שאמרנו צנרת 1/4" אינץ' היא מומלצת לרכיבי המערכת. אך צנרת שהולכת לבוכנות במידה והן בוכנות קטנות ניתן להסתפק בצנרת 5/32" אינץ' שהיא גם 4 מ"מ. כך תוכלו לקנות בוכנות עם חיבורים מילימטריים ולא להסתבך. אנו מוכרים באתר שלנו גם מתאמים לצנרת הזו וגם צנרת שמגיעה בתצורה כפולה בשני צבעים מחוברים כך שתוכלו לשמור על צנרת מסודרת ברובוט וקלה לזיהוי.


4mm/ 5/32" Tubing

באמצעות הרכיבים שהמלצנו תוכלו לחסוך כחצי ק"ג עד ק"ג ממשקל הרובוט כך שתוכלו להתמקד בשאר מערכות הרובוט בלי בעיית משקל!


אם יש לכם שאלות טכניות אתם מוזמנים לפנות אלינו במייל או בווטסאפ ונשמח לעזור!

מקווים שניהנתם ואנחנו נשתדל להמשיך לכתוב בנושאים נושאים ואם תרצו שנכתוב בנושא ספציפי תפנו אלינו ונשתדל לכתוב.







118 צפיות0 תגובות
bottom of page